Sektion 1B

Lernendenautonomie fördern / Promoting learner autonomy

 

Donnerstag / Thursday, 28.2.2019

16:00 - 16:35 Uhr

Elektronisches Sprachenportfolio und Open Badges – neue Herausforderungen, neue Antworten

Maria Luisa Perez Cavana (Open University, Großbritannien)

Bärbel Kühn (Darmstadt)

Donnerstag / Thursday, 28.2.2019

16:45 - 17:20 Uhr

Autonomes E-Learning

Björn Langkopf (Nordhausen)

Freitag / Friday, 1.3.2019

14:30 - 15:05 Uhr

Contextualising the language learner - E-portfolio as an alternative to assess listening comprehension

Clemencia Rodas-Perez, Erik Urbieta-Jensen (Warwick, Großbritannien)

Freitag / Friday, 1.3.2019

15:15 - 15:50 Uhr

Lernendenautonomie über Ländergrenzen hinaus fördern

Christian Jennerich (Potsdam)

Jörg Seifert (Warwick, Großbritannien)

Samstag / Saturday, 2.3.2019

11:30 - 12:05 Uhr

Go native! Using collaborative learning in the German language classroom

Oranna Speicher, Sandra Reisenleutner (Nottingham, Großbritannien)

Samstag / Saturday, 2.3.2019

12:15 - 12.50 Uhr

Do peer-to-peer exchanges promote the autonomous development of mental representations and skills in a foreign language?

Amelia Bandini (Napoli, Italien)

 

Leitung / Chair

  • Annette Jahnke (FZHB Universität Bremen)
  • Bettina Raaf (Ludwig-Maximilian-Universität München)

Raum / Room

GW2 B2.900