Workshop Programm Freitag 14:00 Uhr / Friday 2 p.m.

Freitag, 14:00 - 14:35 Uhr

Friday, 2 - 2.35 p.m.

Freitag 14:45 – 15:20 Uhr

Friday, 2.45 - 3.20 p.m.

Workshop 1A

Lernprozesse zwischen Steuerung und Autonomie

Learning Processes: moving from management of learning to autonomy

Raum/Room: B 2880

Diversity Management oder die Grenzen des Lehrens

Dr. Thomas Vogel (Europa-Universität Viadrina Frankfurt/ Oder, D)

Adapting the Effective Lifelong Learning Inventory (ELLI) for language learning : The Language Learning Support Dimensions (LSSD)

Dr. Maria Luisa Perez Cavana/ Chris Edwards (Open University, UK)

Workshop 1B

Lernprozesse zwischen Steuerung und Autonomie

Learning Processes: moving from management of learning to autonom

Raum/Room: B 2860

Processes of Learning and Investigation in Foreign Language Emergence

Dr. Donald Kiraly (D)

Vocabulary learning from a neuroscientific perspective – conclusions for language teaching

Dr. Sylvia Schönfeld (D)

Workshop 2

Lernprozesse: individuell und kooperativ

Learning Processes: individual and cooperative

Raum/Room: B 3770

Themenblätter für autonomes Tandemlernen

Katja Thevs (Universität Greifswald, D)

Wie der Einsatz von Mahara im FSU den Unterricht verändern kann

Katia Murata Arend (Universität Leipzig, D)

Workshop 3

Lernprozesse und Medien

Learning processes and the media

Raum/Room: B 2890

Scaffolding Language Provision within a Digital Surround

Ruben Comadina Granson/ Margaret McKinney (NL)

Teaching and learning online: developing your own skills to develop others

Dr. Ursula Stickler/ Martina Emke (UK)

Workshop 4

Lernprozesse und fachliche Inhalte

Learning processes and field-specific content

Raum/Room: B 3009

Didaktische Grundlagen des berufsorientierenden Fremdsprachenunterrichts im Rahmen der linguistischen Ausbildung

Dr. Andrey Kolesnikov (RUS)

Which learning processes become involved in an intellectually challenging approach to EFL teaching?

Dr. Luis Sebastián Villacañas de Castro(E)

Workshop 5

Lernprozesse und Kompetenzorientierung

Learning processes and competence orientation

Raum/Room: B 3850

Interkomprehension und Lesekompetenz in den beiden romanischen Sprachen Französisch und Spanisch

Prof. Dr. Isabelle Mordellet-Roggenbuck (D)

Enhancing Oral production in L2: A New Perspective on Language Learning

Dr. Serafima Gettys/ Iwona Lech (USA)

Workshop 6

Tests und Materialien - Perspektive der Anbieter

Tests and Materials: Providers' Perspective

Raum/Room: B 2900

Blended Learning – schaffen Sie den didaktischen Turnaround?

Lindsey Persons (Speexx)

Englisch für die Uni

telc GmbH