Workshop Programm Samstag 10:40 Uhr / Saturday 10.40 a.m.

Samstag 10:40 – 11:15 Uhr

Saturday 10:40 – 11:15 a.m.

Samstag 11:25 – 12:00 Uhr

Saturday 11:25 – 12:00 a.m.

Samstag12:15 – 12:50 Uhr

Saturday 12:15 – 12:50 a.m.

Workshop 1A

Lernprozesse zwischen Steuerung und Autonomie

Learning Processes: moving from management of learning to autonomy

Raum/Room: B 2880

Examining the Challenges of Implementing the Pedagogy of the European Language Portfolio

Gillian Davies/ Amy Han (IT)

 

Entwicklungsmöglichkeiten von Sprachlernbewusstheit - zum Mehrwert von Sprachreflexion

Dr. Astrid Buschmann-Göbels/ Christine Rodewald (D)

Emotions and feelings in language counseling

Dr. Maria Giovanna Tassinari (D)/ Dr. Maud Ciekanski (F)

Workshop 1B

Lernprozesse zwischen Steuerung und Autonomie

Learning Processes: moving from management of learning to autonomy

Raum/Room: B 2860

The impact of the teacher’s portfolio on the learning process of trainee teachers: investigating the washback effect on students and instructors

Lamprini Loumbourdi (D)

Lernprozesse und Lehrwerkerstellung: Am Beispiel eines neuen Koreanisch- Lehrbuchs

Dr. Andreas Schirmer (A)

Learners' Attitudes to Languages and the Role of FL Educator. Insights from pre- and in-service teachers of English in the Polish context

Katarzyna Cybulska (PL)

Workshop 2

Lernprozesse: individuell und kooperativ

Learning Processes: individual and cooperative

Raum/Room: B 3770

Die Lernwerkstatt: Autonomes und kooperatives Lernen nachhaltig lernen und praktizieren

Dr. Anna Dal Negro (CH)

The role of ‘group conferencing’ in reading class

Shu-Ju Chen (JP)

Jederzeit, weltweit, online:Online-Kurse im Vergleich

Goethe-Institut/ Institut Français/ Instituto Cervantes

Workshop 3

Lernprozesse und Medien

Learning processes and the media

Raum/Room: B 2890

Berücksichtigung von Heterogenität bei der Entwicklung von Sprachkompetenzen: Differenzierte Lernformen mit einer interaktiven Lernumgebung

Prof. Dr. Grit Mehlhorn/ Dr. Heike Wapenhans/ Dr. Klaus Waschik (D)

Lernerautonomie und Akzeptanz – Evaluierung einer Blended-Learning Lernumgebung

Christophe Hohwald/ Dr. Nuria Miralles Andress/ Lynette Kirschner (D)

 

The Use of Hitit Moodle for Practicing and testing Language skills and the effects of using moodle on learner autonomy and motivation

Hülya Akkaş/ Cansu Alaçam (TR)

Workshop 4

Lernprozesse und fachliche Inhalte

Learning processes and field-specific content

Raum/Room: B 3009

Die französische Rechtssprache an Sprachenzentren: eine Bestandsaufnahme

Anne Jeannin (D)

Kommunikationsprozesse in einem CLIL-Programm für japanische Studierende

Dr. Michael Schart (JP)

Interkulturelle Kompetenz in der fachkommunikativen Studienbegleitung: Möglichkeiten und Grenzen

Dr. Marina Adams (D)

Workshop 5

Lernprozesse und Kompetenzorientierung

Learning processes and competence orientation

Raum/Room: B 3850

Podcasts to improve listening skills


 Nikita Alentev (RUS)

The effectiveness of frequency lists for vocabulary acquisition in formal and informal learning settings

Birgit Lijmbach / Jeroen van Engen (NL)

Using think-alouds to investigate L2 writing processes

Jean Jimenez (IT)

Workshop 6

Tests und Materialien - Perspektive der Anbieter

Tests and Materials: Providers' Perspective

Raum/Room: B 2900

Die Welt spricht IELTS – The world’s most popular English language test for education and emigration

Martin Spiess (British council Germany)

ELT – Enriched Learning & Teaching with MyEnglishLabs

Pearson

Employability durch den TOEIC

Christian Pichmann  (LTS Berlin)