Arbeitsgruppe 1B / Workshop 1B

LERNPROZESSE ZWISCHEN STEUERUNG UND AUTONOMIE

Learning Processes : Moving from Management of Learning to Autonomy

Fr. 14.00 – 14.35

Dr. Donald Kiraly (FTSK Universität Mainz, Germany)

Processes of Learning and Investigation in Foreign Language
Emergence

Fr. 14.45 – 15.20

Dr. Sylvia Schönfeld (telc GmbH, Germany)

Vocabulary learning from a neuroscientifi c perspective – conclusions for language teaching

Fr. 15.50 – 16.25

Mat Plews (Humboldt -Universität zu Berlin, Germany)

Increasing oral language profi ciency through use of a strong form of TBLT: theory and practice

Fr. 16.35 – 17.10

Dr. Eveline Schwarz (Universität Graz, Austria)

Evidenzbasierte Lehre im Fremdsprachenunterricht als Basis für das Gleichgewicht zwischen gesteuertem und selbstbestimmtem Lernen

Sa. 10.40 – 11.15

Lamprini Loumbourdi(Goethe University Frankfurt/M., Germany)

The impact of the teacher’s portfolio on the learning process of
trainee teachers: investigating the washback eff ect on students and instructors

Sa. 11.25 – 12.00

Dr. Andreas Schirmer (Universität Wien, Österreich)

Lernprozesse und Lehrwerkerstellung: Am Beispiel eines neuen Koreanisch- Lehrbuchs

Sa. 12.15 – 12.50

Katarzyna Cybulska (University of Warsaw, Poland)

Learners‘ Attitudes to Languages and the Role of FL Educator. Insights from pre- and in-service teachers of English in the Polish
context

Leitung/Chair

  • Dr. Maike Engelhardt (Universität Oldenburg)

  • Dr. Kevin Haines  (University of Groningen)

    Raum/Room: B 2860